مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک طی سه روز آینده در برخی استانها خبر داد.

هواشناسی - آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: در ۳ روز آینده در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین این را هم گفت که طی دو روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد. همچنین در سه روز آینده دریای خزر مواج است و در این مدت کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه ای برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (جمعه ۱۱ تیر) صاف در بعد ازظهر نیمه ابری و وزش باد، با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۲ تیر) صاف در بعدازظهر قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وقوع رگبارهای شدید

محمد اصغری، کارشناس هواشناسی نیز نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد و ایجاد گرد و غبار در برخی از مناطق کشور از عصر امروز پنجشنبه ۱۰ تیر هشدار داد.

به گزارش مهر، اصغری گفت: شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق از عصر امروز در شمال غرب کشور، البرز مرکزی و شمال شرق مهیا است.

وی ادامه داد: در اردبیل، تبریز، زنجان، قزوین، البرز، آستارا، تهران، فیروزکوه، خراسان شمالی، بجنورد، خراسان رضوی شرایط برای وقوع رگبارهای شدید مهیا است که منتهی به جاری شدن روان آب‌ها در این مناطق خواهد شد.

اصغری گفت: در روزهای گذشته در استان سمنان با شرایط سیلابی در برخی روستاها مواجه شدیم.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دید در اثر بروز گرد و خاک افزود: وقوع وزش باد شدید منجر به بروز گرد و خاک و کاهش دید در شرق کشور شده، همین شرایط با وقوع بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق استان کرمان، بخش‌های شمالی استان هرمزگان، مهران و دهلران حاکم است.

وی گفت: در سواحل دریای خزر کاهش دما تا ۶ درجه اتفاق می‌افتد و در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت ضمن اینکه آب‌های شمالی کشور مواج و متلاطم است و هموطنان باید از شنا کردن در سواحل خودداری کنند.

اصغری افزود: آب‌های خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج می‌تواند تا ۲.۵ متر هم برسد.

کد خبر 611456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha